گسترش برودت زاگرس

انواع سردخانه های صنعتی و کاربرد آن

فهرست مطالب

امروز دغدغه‌ی اصلی هر کسب و کاری این است که چطور محصولات خود نگهداری کند بدون اینکه محصولاتش فاسد و خراب شوند، می‌باشد تا بتواند آنها را در بازار هدف خود عرضه نماید. دراینجاست که اهمیت ساخت سردخانه برای صاحبان مشاغل خود را نشان می‌دهد.در این مقاله شما را با انواع سردخانه‌ صنعتی پرکاربرد آشنا خواهیم کرد.

 

می‌دانیم که کنترل قابل اطمینانِ دما بسیار حیاتی است مخصوصا این مسئله در خصوص غذا و نوشیدنی که دو مغوله اساسی و مهم هستند بیشتر نمود می‌کند، بنابراین باید محصولات در دماهای خاص ذخیره شوند. برای دستیابی به چنین چیزی، یخچال‌ها یا انبارها کافی نیستند. شما به فضاهای ذخیره‌سازی تخصصی با پانل‌ها و تجهیزات سردخانه نیاز دارید. با توجه به این مسئله، در اینجا به پنج مزیت برتر پانل‌های سردخانه برای محیط ذخیره‌سازی مواد غذایی می‌پردازیم.

۴مزیت برتر پانل‌های سردخانه برای ذخیره سازی موادغذایی:

۱- خصوصیات عایق عالی

وقتی نوبت به پانل‌های سردخانه می‌رسد، باید مطمئن شوید که خصوصیات عایق تا حد زیادی مناسب باشد. برای عایق سردخانه، علاوه بر انتخاب درب سردخانه مناسب ، استفاده از پانل‌های ذخیره‌سازی سردِ PIR که از ساختار سلولی کاملی ساخته شده‌اند، امکان عملکرد فوق حرارتی با ظریف‌ترین راه‌حل‌های ممکن را فراهم می‌کنند – یعنی فضای خنک‌تری برای شما ایجاد می‌شود که مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد.

۲- صرفه‌جویی در هزینه‌های دمایی

وقتی نوبت به کنترل دمای اتاق می‌رسد، می‌توانید شرط ببندید که هزینه‌های زیادی صرف خنک‌سازی می‌شود که این مسئله خود باعث افزایش هزینه ساخت سردخانه می‌شود. با این حال، می‌توانید با نصب پانل‌های سردخانه در مکان‌هایی مانند واحد ذخیره مواد غذایی یا نوشیدنی، این هزینه‌ها را به شدت کاهش دهید.

پانل‌های PIR دارای ویژگی‌های عایق‌بندی هستند، یعنی بازدهیِ حفظ دما در آنها کیلومترها جلوتر است. این امر باعث می‌شود هزاران نفر در دراز مدت از نظر هزینه انرژی و محصولِ از دست رفته در دمای نادرست، صرفه‌جویی کنند. در حقیقت، این پانل‌ها از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند و می‌توانند هزینه‌های عملیاتی شما را 50٪ کاهش دهند.

۳- کنترل دما و کارآیی

یکی از مهمترین مزایای پانل‌های اتاق سرد ما کنترل دمای غیرفعال است. این بهترین راه برای ارتقاء یک محیط باثبات‌تر است.

کنترل دمای غیرفعال امکان بهره‌وری بیشتر را در طیف وسیعی از شرایط فراهم می‌کند، مثل مواردی مانند فریزرهای walk-in برای انبارها. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این پانل‌ها در مناطق فرآوری غذا احساس راحتی کنید – رنگ و پرداخت‌های فولادی آنها با رعایت نکات بهداشتی به طرز بی‌نظیری ساخته شده‌ است.

۴- امنیت و آرامش خاطر شما

پانل‌های اتاق سرد ما نه تنها بسیار بهداشتی هستند، بلکه امکان ایمنی برتر را نیز فراهم می‌کنند. کیفیت آلرژیک پایین و عملکرد لرزه‌ای بالا از شما در هنگام کار محافظت می‌کنند.

علاوه بر این، آنها دارای درجه آتش‌سوزی بالایی هستند که به آنها امکان می‌دهد به طرز خودکار آتش خود را خاموش کنند و حتی دارای عملکرد مادام‌العمری هستند و هیچ نشانه‌ای از بدتر شدن فشار هوا یا مقادیر عایق وجود ندارد.

از آنجا که هیچ دو فضای ذخیره‌سازی یکسان نیستند. طیف وسیعی از گزینه‌ها برای انتخاب پانل‌های سردخانه وجود دارد. ما می‌توانیم اتاق‌های سرد را در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تهیه کنیم، از فریزرهای بلاست گرفته تا سایر امکانات سردخانه. نیاز شما هر چه باشد، ما می‌توانیم آن را رفع کنیم.

 

سیستم‌های اتاق سرد برای صنایع غذایی

برودت زاگرس در زمینه طراحی و نصب اتاق‌های سرد و سردخانه‌ها تخصص دارد. کارشناسان در هر مرحله از فرآیند، از مشاوره ساخت سردخانه گرفته تا طراحی و سپس نصب نهایی، در دسترس هستند و شما را راهنمایی می‌کنند. این امر اطمینان می‌دهد اتاق سردی که قصد دارید خریداری کنید مطابق با انتظارات و نیازهای شما است.

۱- طراحی و مشاوره:

ما یک مشاوره اولیه را همراه با توصیه‌های طراحی، نقشه‌های CAD و یک قیمت‌دهی کامل به عنوان بخشی از پکیجِ پروژه ارائه می‌دهیم. اگر می‌خواهید پیمانکار خود را تعیین کنید، ما می‌توانیم برای طراحی سیستم‌های عایق و تبرید خدمات مشاوره ارائه دهیم.

۲- عایق‌بندی:

کلیه سردخانه‌های ما در این بخش با استفاده از جدیدترین پانل‌های درجه بالا و مقاوم در برابر آتش ساخته شده‌اند. می‌توان اتاق‌هایی با ارتفاع حداکثر 10 متر و ترکیبی از عرض و عمق را ساخت، یعنی اگر بخواهید در آن قدم بزنید یا با آن رانندگی کنید، ما می‌توانیم یک اتاق سرد را متناسب با نیازهای شما بسازیم.

۳- تبرید:

گروه مهندسی ما می‌تواند تمام انواع سیستم‌های کنترل شده از لحاظ دما را طراحی و نصب کند. تمام محدوده‌های دما برای محیط پیرامون، مناطق آماده‌سازی، چیلرها و فریزرها قابل دستیابی است. ما سیستم‌های از راه دور را با استفاده از جدیدترین تجهیزات با نویز پایین طراحی می‌کنیم تا به دماهای مورد نیاز شما دست پیدا کنیم. ما مفتخر به ارائه گارانتی، خدمات و پشتیبانی جهانی هستیم و قادر به ارائه ضمانتنامه جامع تعمیرات سالانه می‌باشیم.

۴- کف:

طیف وسیعی از گزینه‌های کف موجود است، از جمله کف‌های عایق‌بندی شده با دال EPS و دال Puf برای اتاق سرد، مانع بخار، اتاق‌های بزرگتر با پرداخت بتنی Trimix.

۵- درب‌ها:

طیف کاملی از گزینه‌های درب در دسترس است و به طور سفارشی تولید می‌شوند، یعنی ما می‌توانیم هر اندازه و هر نوع دربِ مورد نیاز شما را ارائه دهیم. درب‌های لولایی، کشویی، رول سریع، کراش، فلاش، درب‌های پانلی با قابلیت دید و پنجره‌ها فقط مجموعه‌ای از محصولات موجود هستند.

درک تفاوت بین اتاق سرد و اتاق فریزر

اتاق‌های سرد به عنوان خنک‌کننده‌های walk-in (واکین) شناخته می‌شوند و می‌توانند مقدار قابل توجهی فضای ذخیره سازی را برای نگهداری مواد غذایی سرد فراهم کنند. امروزه، اکثر تولیدکنندگان اتاق‌های سرد سفارشی را متناسب با نیازهای خاص شما ارائه می‌دهند.

وقتی می‌خواهید مقدار قابل توجهی کالا را انبار کنید که باید در یخچال نگهداری شوند، یک اتاق سرد در مقایسه با چندین کابینت ایستاده می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. به همین دلیل است که بیشتر مشاغل پذیرایی، رستوران‌ها و هتل‌ها نیاز دارند از اتاق‌های سرد برای اهداف تبرید تجاری استفاده کنند.

اتاق‌های سرد در واقع اتاق‌های عایق‌بندی شده در داخل اتاق‌های دیگر هستند که برای حفظ هوای سرد در داخل و بیرون نگه داشتن هوای گرم ساخته شده‌اند. آنها تأسیساتی استاندارد در اکثر آشپزخانه‌ها و انبارهای تجاری هستند. با این حال، بیشتر مردم تفاوت بین اتاق سردخانه و اتاق فریزر را نمی‌دانند.

آیا به یک اتاق سردخانه نیاز دارید یا یک اتاق فریزر؟

پاسخ به این سوال ساده به نظر می‌رسد. از نظر ساختاری، اتاق‌های سرد و اتاق‌های فریزر مشابه هستند اما چند ویژگی فنی وجود دارد که باعث شده آنها دقیقاً یکسان نباشند.

تفاوت اساسی بین یک فریزر walk-in و یک اتاق سرد این است که اتاق سرد در دمایی از 2- درجه سانتیگراد تا 5 درجه سانتیگراد کار می‌کند، در حالی که اتاق‌ فریزر از 40- درجه سانتیگراد تا 18- درجه سانتیگراد کار می‌کند. بنابراین، اتاق سرد فقط سرد و خنک است. اما اتاق فریزر باید مواد را منجمد کرده و بیشتر نگهداری کند.

به کدام نوع اتاق نیاز دارید؟

پاسخ به این سوال آسان است و باید در مورد کاربرد آن کمی تأمل شود. بیشتر مشاغل خدمات غذایی هم اتاق فریزر دارند و هم اتاق سرد. همه چیز بستگی به این دارد که چه غذایی را بخواهید ذخیره کنید و برای چه مدت زمانی.

با این وجود، مواد غذایی و سایر مواد فاسدشدنی که برای مدت کوتاهی نگه داشته می‌شوند و برای استفاده‌ی فوری آماده هستند، می‌توانند در داخل یک اتاق سرد نگهداری شوند. هر چه زمان ذخیره‌سازیِ مورد نیاز بیشتر باشد، دامنه دمایی نیز کمتر خواهد بود.

برای ذخیره‌ی تخم‌مرغ، سبزیجات، کره و پنیری که فردا استفاده خواهید کرد، می‌توانید دما را روی 5 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اما اگر می‌خواهید گوشت برای مدت زمان بیشتری تازه بماند، از دمای کمتری استفاده کنید.

از طرف دیگر، اتاق‌های فریزر فضایی را به وجود می‌آورند که در آن گوشت و سایر محصولات مورد نیاز برای نگهداری طولانی مدت ذخیره می‌شوند.شرکت گسترش برودت زاگرس اتاق‌های سرد، اتاق‌های فریزر و پانل‌های عایق را با بهترین قیمت تولید، طراحی و عرضه می‌کنیم.

استفاده از سردخانه میوه‌جات برای افزایش طول عمر

ویژگی سردخانه نگهداری میوه

  1. پانل عایق مدولار، قلاب CAM، نصب ساده و راحت
  2. تبرید: R22، R404A R507، مبرد ثانویه گلیکول
  3. دامنه دمایی: از 35- درجه سانتیگراد تا 30+ درجه سانتیگراد
  4. اندازه اتاق: با توجه به طراحی درخواستی مشتری
  5. عملکردها: تازه نگه داشتن، منجمد کردن، انجماد سریع، ضد حریق
  6. اتصالات تبرید با نام تجاری معروف جهانی
  7. چرخه عمر طولانی
  8. کنترل کامل اتوماتیک، عملیات و مدیریت آسان
  9. نوع یخ‌زدایی: یخ‌زدایی برقی، یخ‌زدایی آب
  10. کارایی بالا و طراحی با صرفه‌جویی در انرژی

اندازه: سفارشی

دما: 5- تا 20+ درجه سانتیگراد

واحدهای برودتی: کمپرسورهای Bitzer و Copeland همگی موجود هستند

نوع درب: درب لولایی، درب کشویی و درب برگشتی همگی موجود هستند

ضخامت پانل برای اتاق سرد میوه و سبزیجات: 100 میلیمتر خوب است.

عملکردها: تازه نگه داشتن، ضد حریق

اتاق سرد میوه‌جات برای خنک‌سازی و ذخیره‌سازی محصولات فاسدشدنی به صورت سرد یا منجمد در نظر گرفته شده است.

  1. انبار سردخانه توسط پانل‌های ساندویچی پلی اورتان ساخته می‌شود، نصب آن آسان است و در صورت لزوم جدا یا بزرگ می‌شود.
  2. پانل‌ها با استفاده از مکانیزم‌های خارج از مرکز سریع به هم متصل می‌شوند. پانل‌های خارجی و داخلی از ورق فولادی با روکش روی با یک پرداخت پلاستیکی ساخته شده‌اند. عایق حرارتی از پلی اورتان فوم سخت ساخته شده است.
  3. پانل‌های کف تقویت شده و در برابر بارِ توزیع شده تا 2000 کیلوگرم بر متر مربع مقاومت می‌کنند.
  4. انبار سردخانه به روشنایی الکتریکی مجهز است. فرون 22 و 404A به عنوان مبرد استفاده می‌شوند.
  5. اتاق‌های سردِ پیش‌ساخته برای خنک‌سازی و ذخیره‌سازی محصولات فاسدشدنی به صورت خنک یا منجمد در نظر گرفته شده‌اند.
  6. انبار سردخانه باید در مکانی دور از تابش مستقیم آفتاب، گرد و غبار و باران نصب شود.
  7. بسته به درجه حرارت خنک‌سازی، انبار سردخانه می‌تواند درجه حرارت‌های زیر را داشته باشد:

– برای دمای متوسط ​​از 20+ تا 5- درجه سانتیگراد.

– برای دمای پایین از 15- تا 60- درجه سانتیگراد.

  1. با توجه به شرایط کار، انبار سردخانه از 5+ تا 45+ درجه سانتیگراد دمای هوای محیط در دسترس است.

استفاده از سردخانه پزشکی برای

دمای اتاق سرد پزشکی معمولاً حدود 2+ تا 8+ درجه سانتیگراد است. در اتاق سرد عمدتاً محصولات و دستگاه‌های مختلف پزشکی ذخیره می‌شوند زیرا کیفیت آنها در دمای نرمال تضمین نمی‌شود. اتاق سرد باعث می‌شود که دارو در دماهای پایین بد عمل نکند و ماندگاری دارو را طولانی کرده و الزامات فنیِ اداره دارو را برآورده می‌کند. اتاق سرد پزشکی دارای مزیتِ تازه نگه داشتن کالا، خنک‌سازی سریع، عملکرد کامل و صرفه‌جویی در انرژی است. سیستم کنترل تبرید از فناوری کنترل الکتریکیِ میکروکامپیوتر هوشمند برای مداخلات مورد نیاز انسان استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند دما و همچنین رطوبت محل ذخیره را کنترل و حفظ کند. امنیت ذخیره‌سازی داروها با درجه حرارت ثابتِ کاملاً اتوماتیک، راه‌اندازی و خاموشی خودکار بدون عملیات دستی و نمایشگر درجه حرارت دیجیتال، تضمین می‌شود.

پیکربندی پانل

مواد عایق پانل معمولاً از PU با فولاد رنگی پلاستیکی دو طرفه با قابلیت حمل، عایق حرارتی خوب، امنیت و حفاظت از محیط زیست، شدت بالا، ضد خوردگی و غیره استفاده می‌کنند. در عین حال، این پانل همچنین از فوم استفاده می‌کند که یکی از بهترین مواد برای ساخت پانل‌های اتاق سرد است. اتاق‌ سرد واکسن (حدود 0 تا 8 درجه سانتیگراد)، اتاق سرد برای خنک نگه داشتن دارو (حدود 2 تا 8 درجه سانتیگراد) و اتاق سرد خون (حدود 5- تا 1 درجه سانتیگراد) از پانل‌های 100 میلیمتری استفاده می‌کنند، در حالی که اتاق سرد پلاسما از پانل‌های 150 میلیمتری استفاده می‌کنند.

× چت در واتساپ