گسترش برودت زاگرس
انتخاب درب سردخانه مناسب

انتخاب درب سردخانه مناسب

پس از برآورد هزینه ساخت سردخانه و انتخاب سردخانه ، گزینه‌ی بعدی انتخاب درب سردخانه‌ی مناسب است که یک جزء حیاتی در استراتژی عایق‌بندی شما به شمار می‌رود و نه تنها تأثیر بسزایی بر کارایی کارگران‌تان در فضای سردخانه می‌گذارد بلکه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد.

دلایل سرمایه‌گذاری در درب سردخانه ی عایق‌بندی شده

درب سردخانه کمک می‌کند تا از ورود گرما به داخل سردخانه‌، از طریق هدایت (رسانش)، همرفت یا تابش جلوگیری شود. رسانش و تابش توسط مواد عایقِ با کیفیت، در درب متوقف می‌شوند .

بدون درب عایق حرارتی، احتمالاً سردخانه‌ی شما به اندازه‌ی کافی موثر و کارآمد نخواهد بود و شما ممکن است عواقب ناشی از افزایش قبض‌های برق، کاهش کیفیت سردخانه و ناامیدی مشتریان را متحمل شوید. یکی از مهمترین قسمت‌های ساخت سردخانه‌ درب عایق آن می باشد پس اطمینان حاصل کنید که درب درست کار می‌کند!

چه نوع درب‌هایی برای سردخانه وجود دارد؟

درب های سردخانه بر اساس نوع سردخانه و کاربری آن انتخاب می‌شوند.در ادامه به انواع درب سردخانه صنعتی اشاره خواهیم کرد.

درب‌های لولایی سردخانه

طیف خارق‌العاده‌ای از درب‌های لولایی عایق‌بندی شده ساخته شده‌ است،که مناسب برای استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی و خرده‌فروشی، انبارداری، تدارکات و موارد دیگر می باشند. درب‌های لولایی برای سردخانه‌های چیلر و فریزر مناسب هستند.

درب‌های کشویی سردخانه

در مناطقی که فضای خوب و بزرگی وجود دارد و چرخ دستی، لیفتراک یا افراد زیادی را در خود جای می‌دهند، درب‌های کشویی سردخانه راه‌حل ایده‌آلی برای کاربردهای چیلر یا فریزر هستند. یک درب کشویی سردخانه به راحتی با کشیدن به این طرف و آن طرف، دسترسی سریع به فضای سردخانه را فراهم می‌کند و هنگام باز و بسته شدن باعث ایجاد اختلال زیادی در هوا نمی‌شود و میزان هوای گرم وارد شده به داخل سردخانه با هر بار باز و بسته کردنِ درب را کاهش می‌دهد و دمای داخلی را حفظ می‌کند.

درب‌های  Nergeco سردخانه

Doors Nergeco یکی از تولیدکنندگان برتر درب‌های صنعتی با سرعت بالا است. به لطف طراحی انقلابی و نوآوری Nergeco Entrematic، این درب‌ها به طرز باورنکردنی به سرعت کار می‌کنند، در نتیجه قرارگیری در معرض شرایط خارجی را به حداقل و بازده‌ی انرژی را به حداکثر می‌رسانند. درب Nergeco با عملکرد سریع و اتوماتیک، عملکرد روزمره‌ی کسب و کار شما را ساده می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که کارگران و مواد می‌توانند آزادانه در فضای سردخانه حرکت کنند. بسیاری از طرح‌ها اغلب از ویژگی‌های عایق‌بندی عالی بهره‌مند هستند.

Nergeco با سهولت بی‌نظیر در دسترسی، قابلیت‌اطمینان، ایمنی و عایق‌بندی در صورت لزوم، یک تولیدکننده‌ی پیشروی درب تولید سردخانه است – امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چه چیزی آنها را متمایز می‌کند!

درب‌های کرکره‌ای سردخانه

اگر اعضای کارکنان به طور مکرر به یک ساختمان یا سردخانه دسترسی دارند، ممکن است درب کرکره‌ای بهترین گزینه برای شما باشد. این نوع درب برای استفاده‌ی داخلی و خارجی مناسب است و سرعت و کارایی بالا را با عایق و امنیتِ باکیفیت ترکیب می‌کند. تعمیر و نگهداری آنها بسیار مختصر است و ارزش بالایی نسبت به قیمت‌شان دارند. در واقع، درب‌های کرکره‌ای اغلب می‌توانند مزایای اقتصادی داشته باشند، مانند کاهش میزان انرژی روزانه‌ی یک کسب و کار.

آیا به درب سردخانه، پرده‌ی سردخانه یا هر دو نیاز دارم؟

یک درب عایق‌بندی شده در سردخانه سطح بهینه‌ای از امنیت و استحکام را ارائه می‌دهد، در عین حال ویژگی‌های عایق فوق‌العاده‌ای را نیز فراهم می‌کند. اگر فضای سردخانه‌ی شما نیاز به دسترسی مداوم، دسترسی آسان یا رفت و آمد زیاد دارد، ممکن است بخواهید روی مجموعه‌ای از پرده‌های سردخانه نیز سرمایه‌گذاری کنید. پرده نباید به عنوان یک گزینه‌ی جایگزین استفاده شود، بلکه فقط باید در کنار درب سردخانه مورد استفاده قرار گیرد – هنگام باز شدن مختصر و موقت درب، عایق مداومی را ارائه می‌دهد.

پرده‌های سردخانه

یک راه‌حل عالی برای مکان‌های شلوغ سردخانه و یا جدا کردن یک منطقه‌ی سردخانه از دیگری، نصب پرده‌های سردخانه‌ی عایق‌بندی شده است که یک روش با دوام، مقرون به صرفه و کارآمد را برای حفظ عایق فراهم می‌کند. جریان هوا کاملاً کاهش پیدا می‌کند زیرا پرده‌ها به کارگران اجازه می‌دهند فقط از حداقل فضای دهانه عبور کنند و بلافاصله بسته می‌شوند، در حالی که پرده‌ها می‌توانند دارای پانل‌های مشاهده و سایر ویژگی‌های ایمنی برای بهبود کارایی و عملکرد ایمن باشند.

در عین حال، مهندسی خبره‌ی پرده‌ها اطمینان حاصل می‌کند که محل سردخانه به خوبی عایق‌بندی شده و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

چگونه بهترین درب‌های عایق‌بندی شده را برای انبارها و مخازن خود انتخاب کنیم

اگر در حال راه‌اندازی یا بازسازی انباری برای کالاهایی هستید که باید سرد بمانند، باید بتوانید سرما و گرما را حفظ کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار سرمایه‌گذاری در درب‌های دسترسیِ عایق‌بندی شده برای نقاط اصلی ورود و خروج شما است. درب ورودی یکی از نقاط اصلی اتلاف و تبادل حرارت است – یک درب ضعیف می‌تواند به معنای گرم شدن سریع و کندانسورهای بیش از حد بارگذاری شده باشد، به ویژه در ماه‌های گرم. درب‌های عایق‌بندی شده دمای محیط داخلی و خارجی را از هم جدا نگه می‌دارند، فضای اتاق را تثبیت می‌کنند و مانع از مصرف انرژی و بودجه‌ی شما می‌شوند.

درب‌های مکانیکی پرمصرف در سردخانه

در انبار و توزیع، دسترسی سریع بین انبار و فضای کارخانه یا محل‌های بارگیری اغلب برای موفقیت حیاتی است. اگر برای حمل و نقل کالا نیاز دارید کارگرانتان به سرعت به فضاهای سرد وارد و از آنجا خارج شوند، ما به شما توصیه می‌کنیم که از درب کرکره‌ای سریع دارای یک فعال‌کننده به عنوان نقطه دسترسی اصلی خود استفاده کنید.

درب‌های کرکره‌ای پرمصرف را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که به محض رد شدن شخص یا وسیله نقلیه باز شود و به طور خودکار در یک سوئیچ زمان یا به طور دستی بسته شود. نیازی به یادآوری نیست که باید درب‌های کرکره‌ای را ببندید – در وقت، پول و انرژی کسب و کار خود صرفه‌جویی می‌کنید. آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که برای کاربردِ لیفتراک‌های متحرک و سیستم عامل‌های تلفن همراه نیز ایده‌آل اند.

درب‌های لولایی

درب‌های لولایی گزینه‌ی مناسب‌تری برای دسترسی به یخچال‌های داخلی، فریزرها و سردخانه‌ها هستند. آنها یک روش ساده اما موثر برای بهبود احتباس سرما ارائه می‌دهند – برای دسترسی یک نفره به محل ذخیره‌سازی مانند مناطق آماده‌سازی غذا ایده‌آل هستند. با استفاده از روکش فولادی ضد زنگ و تیغه‌ی درب، می‌توان آنها را در مناطقی که تمیزی اولویت اصلی آنها است پاک و تمیز کرد.

می‌توان آنها را تقریباً برای هر ورودیِ استانداردی (تا 1500 میلی متر) استفاده کرد. همچنین می‌توانیم درهای دو لولا را برای ورودی‌های وسیعتر (تا 3000 میلی متر) تهیه کنیم. آنها به راحتی قابل انطباق و مقاوم‌سازی  در فضای ذخیره‌سازی استاندارد هستند، نه فقط در انبارهای بزرگ.

سایر درب‌های عایق‌بندی شده‌ی اتوماتیک و ویژگی‌های خاص

اگر قرار است درب سردخانه‌ی شما به ندرت مورد استفاده قرار گیرد، گزینه‌ی دیگر نصب درب کشویی عایق‌بندی شده به صورت دستی است. این درب‌ها را می‌توان برای تشخیص مجاورت به صورت خودکار تنظیم کرد یا با فشار دادن دکمه یا دستگیره کششی فعال کرد و مجهز به بسته شدنِ اتوماتیک است.

همچنین می‌توانیم هشدارهای درب را نصب کنیم. هشدارها را می‌توان به یک سنسور دمای داخلی یا تایمر متصل کرد که پس از عبور از یک آستانه‌ی حساس، زنگ هشدار به صدا در می‌آید (همانطور که با یک صفحه کنترل تنظیم شده است). میزان زنگ هشدار به طور پیوسته افزایش می‌یابد و کارکنان را از نیاز به بستن سریع درب برای جلوگیری از سوء عملکرد یا خرابی واحدهای برودتی آگاه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت در واتساپ