گسترش برودت زاگرس
تونل انجماد چیست و کاربردهای تجاری آن

تونل انجماد چیست و کاربردهای تجاری آن

با صنعتی شدن پیش از پیش جوامع، نیاز به استفاده از مواد غذایی منجمد بسیار بیشتر شده است .در همین راستا نیاز به استفاده و ساخت سردخانه های صنعتی مانند سردخانه میوه و موادغذایی نیز در کارخانه ها افزایش یافته است. یکی از روش های انجماد موادغذایی استفاده از تونل انجماد است که می تواند مقدار زیادی از محصولات را در زمان کوتاهی منجمد نماید. در این مقاله شما را با تونل انجماد تجاری و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

تونل انجماد تجاری

در سال‌های اخیر، تونل‌های انجماد به شدت مورد توجه کارخانه‌ها و تولیدکنندگان قرار گرفته‌اند. با افزایش تقاضا برای محصولات در تمام طول سال، تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند. با این حال، فقط فریز کردن محصولات کافی نیست. فناوری انجمادِ بکار رفته باید به اندازه کافی خوب باشد تا کیفیت، طعم و بافت محصول را حفظ کند. اینجا جایی است که به تونل‌های انجماد نیاز داریم.

در حالی که فریزرهای فلاش به طور کلی فریزرهای تخصصی در مقیاس کوچکتر هستند، تونل‌های انجماد هم اندازه و هم ظرفیت و عملکرد را به همراه دارند. فریزرهای فلاش بر روی انجماد محصولات تمرکز دارند، به گونه‌ای که حداکثر حفظ طعم، بافت و کیفیت را تضمین می‌کنند. از نظر کیفیت، فریزرهای فلاش بی‌نظیر هستند. با این حال، بیشتر فریزرهای فلاش قادر به انجماد محصولات در مقیاس صنعتی نیستند. جهت تأمین این تقاضا، تونل‌های انجماد تولید شدند.

تونل‌های انجماد (فریزرهای تونلی) فریزرهای فلاش تخصصی هستند که قادر نگهداری مقادیر بسیار زیادی محصول هستند. در حقیقت، بیشتر شرکت‌های بزرگ فرآوری مواد غذایی در سراسر جهان از تونل‌های انجماد استفاده می‌کنند تا اجناس خود را در تمام طول سال حفظ کنند.

در این مقاله، مزایای داشتن تونل‌های انجماد را توضیح خواهیم داد و همچنین به بررسی برخی از رایج‌ترین کاربردهای تجاریِ تونل‌های انجماد خواهیم پرداخت.

علت تمایز تونل انجماد با فریزرهای دیگر چیست؟

وقتی صحبت از فریزرهای تجاری می‌شود، چه چیزی دقیقاً تونل انجماد را متمایز می‌کند؟ تونل انجماد یک فریزر فلاشی تخصصی است که قادر است مقدار زیادی محصول را در مدت زمان بسیار کمتری منجمد کند. از تونل انجماد معمولاً در صنایع یا شرکت‌هایی استفاده می‌شود که مایلند مقدار بسیار زیادی موجودی کالا را به طور منظم منجمد کنند. آنها بیشتر صنایع یا شرکت‌هایی هستند که در زمینه‌ی تولید یا فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی، ماهی صدفی، گوشت، غذاهای فرآوری شده و آماده و غیره فعالیت دارند.

این همان چیزی است که یک تونل انجماد را از فریزر تجاری میل (mill commercial freezer) جدا می‌کند. یک تونل انجماد قادر است قدرت انجماد فلاش برتر را به تولیدات بزرگ و نیازهای عرضه‌ی شما برساند.

سرمایه‌گذاری در تونل انجماد:

سرمایه‌گذاری در تونل انجماد تصمیمی است که نیاز به بررسی دقیق و درک مناسب فناوری تونل انجماد دارد. در خطوط زیر، برخی از ویژگی‌های تونل انجماد سه بعدی یعنی فریزر با دمای فوق‌العاده پایین را بررسی خواهیم کرد و آن را با مزایای استفاده از تونل انجماد مقایسه می‌کنیم:

  •       انجماد 360 درجه برای منجمد کردن تمام سطوحِ محصولات یخ زده
  •       محتوای منجمد باعث حفظ بافت و عطر و طعم اصلی می‌شود
  •       برای تمیز کردن آسان و استفاده‌ی آسان از آن، یخ در منافذ جمع نمی‌شود
  •       انجماد 24 ساعته
  •       ساخت سفارشیِ اندازه‌ی مدل تونل انجماد
  •       قابلیت‌های IQF و BQF
  •       مزیتِ تولید مداوم با هزینه‌های کم نیروی کار!

تونل‌های انجماد قادر به خنک‌سازی بسیار سریع طیف گسترده‌ای از محصولات هستند در حالی که هزینه‌های برق بسیار پایینی دارند. این کار تونل انجماد را قادر می‌سازد تا بسیار متنوع و در عین حال سازگار با محیط زیست و دارای مصرف انرژی مناسبی باشد. همچنین یک نوع عمودی از تونل انجماد به نام  فریزر مارپیچی (Spiral Freezer) وجود دارد.

معرفی فریزر با دمای فوق‌العاده پایین SW

SW تولیدکننده‌ی یخچال فریزر با درجه حرارت فوق‌العاده پایین تایوانی است. با گذشت سال‌ها،SW  در IQF  و بازار تونل انجماد نام و نشان به دست آورد. با انجماد در دمای فوق‌العاده پایین تا منفی 80 درجه سلسیوس، نمی‌توانید به اشتباه از یخچال فریزر با دمای فوق‌العاده پایین استفاده کنید. تمام تونل‌های انجماد به صورت سفارشی ساخته می‌شوند تا پاسخگوی تمام نیازهای شما باشند.

ویژگی‌های سیستم انجماد سریع از نوع تونل با دمای فوق‌العاده پایین منفی 80 درجه سلسیوس عبارتند از:

  •       دمای فوق‌العاده پایین! می‌تواند به منفی 80 درجه سلسیوس برسد!
  •       مصرف برق کم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  •       برای تمیز کردن آسان از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا استفاده می‌کند
  •       مدل‌ها، طول‌ها و ویژگی‌های سفارشی برای کاربران مختلف

افزایش نرخ تولید:

ساختار تونل انجماد به گونه‌ای است که توانایی تولید مداوم با حداقل زمانِ از کار افتادگی را دارد. تونل انجماد علاوه بر توانایی مدیریت مقادیر زیادی محصول، قابلیت تولید مداوم را نیز دارد. در حقیقت، سری تونل انجماد ما قادر است تا 16 ساعت کار کند بدون اینکه نیاز به خاموش شدن برای تمیزکاری یا یخ‌زدایی داشته باشد. این امر به ویژه برای تولید بسیار سودمند است زیرا کارخانه‌ها و تولیدکنندگان می‌توانند میزان تولید خود را ده برابر افزایش دهند.

علاوه بر همه اینها، تونل ‌های انجماد ما همچنین قادر به فریز کردن محصولات پخته شده در دمای بالا تا 90 درجه سانتیگراد (194 درجه فارنهایت) بدون نیاز به خنک شدنِ قبلی هستند، در نتیجه مانع از کاهش سرعت انجماد می‌شوند. این به دلیل گردش مداوم هوا در داخل فریزر و عدم دریافت هوای گرم و خارجی اضافی است. با اطمینان از قابلیت‌های مداوم یخ‌زدایی داخلی، محصولات هر بار به سرعت و به صورت کارآمد منجمد می‌شوند!

کاربردهای تجاری تونل انجماد:

کاربردهای تجاری تونل‌های انجماد بسیار زیاد بوده و عمدتاً بسته به صنعتی که در آن استفاده می‌شود متنوع است.

با این حال، اگر به داده‌های صنعتیِ جمع‌آوری شده از مشتریان خود و همچنین تجزیه و تحلیل جامع بازار نگاهی بیندازیم، می‌توان نتیجه گرفت که بیشترین کاربرد تونل انجماد در صنایع غذایی و تولیدی مشاهده می‌شود. صنایعی که در تولید و توزیع ماهیان آب شیرین و آب شور، میوه‌جات و سبزیجات بسته‌بندی شده و انواع گوشت‌ها فعالیت دارند از تونل‌های انجماد برای نگهداری محصولات در تمام طول سال استفاده می‌کنند. تونل‌های انجماد IQF نیز موجود هستند که می‌توانند خط تولید را در هنگام یخ زدن تکان دهند تا اطمینان حاصل کنند که تک تک محصولات همیشه جدا هستند و به یکدیگر نمی‌چسبند. تونل‌های انجماد همچنین برای منجمد کردن محصولاتی مانند غذاهای پخته شده، شیرینی‌ها، غذاهای فرآوری شده مانند خمیر ماهی و سایر موارد استفاده می‌شوند.

جدا از این کاربردها، گاهی اوقات تونل‌های انجماد برای فرآوری تجهیزات پزشکی که باید در یک درجه حرارت خاص نگهداری شوند و همچنین فرآوری مواد شیمیایی صنعتی که به آستانه‌های خاص دما نیاز دارند استفاده می‌شوند.

آیا تونل انجماد ارزش سرمایه‌گذاری را دارد:

صنعت نگهداری مواد غذایی و صنعت تولید و فرآوری به دلیل رقابت تنگاتنگ و ماهیت دائماً در حال تکامل خود، شناخته شده است. به همین دلیل، رقابت در این بخش شرورانه است. یک اختلاف تنها چند درصدی می‌تواند شرکت‌ها را فرسنگ‌ها از رقبا دور کند. تونل انجماد سه بعدی و تونل انجماد با دمای فوق‌العاده پایین این توانایی را دارند که کسب و کار شما را از جمع رقبا متمایز کنند. اگر به دنبال وسیله‌ای برای اطمینان از انجماد سریع و با کیفیت توسط بهترین فناوری انجماد هستید تا از حفظ طعم، بافت و رطوبت محصولات خود مطمئن شوید، پس دیگر به دنبال چیزی نگردید.

ما معتقدیم که تونل انجماد Linescan ما را به آنجا می‌رساند. لطفاً از طریق فرم تماس با ما تماس حاصل فرمایید، یا با ما در [[email protected]] تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت در واتساپ