گسترش برودت زاگرس

احداث سردخانه محصولات کشاورزی

فهرست مطالب

در کشور ما و سایر کشورهای در حال توسعه که ممکن است کمبود برخی از مواد غذایی نسبت به تقاضا حس شود لازم است تا جای ممکن از فساد و خرابی مواد کشاورزی جلوگیری شود. این جاست که لزوم استفاده از سردخانه میوه و محصولات کشاورزی بیشتر احساس می شود. در این مقاله با نحوه کار سردخانه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

انبار سردخانه چگونه کار می‌کند؟

آیا می‌خواهید بدانید سردخانه صنعتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ مهمترین عاملی که باید در نظر گرفت ذخیره‌سازی سرما است. انبار سردخانه برای تازه نگه داشتن مواد غذایی یا ماندگاری طولانی آن استفاده می‌شود. می‌توان عبارت «ذخیره‌سازی سرد» را بجای آن استفاده کرد. ذخیره‌سازی سرد انباری است که شامل روش‌های مختلف تبرید برای تنظیم دمای اتاق است.

فناوری‌های جدید باعث شده‌اند که تازه بودن مواد غذایی آسان باشد. علاوه بر این، خطر فاسد شدن غذا کاهش یافته است. همچنین، کانتینرهای پیشرفته‌ی کنترل شده دما این امکان را فراهم می‌کنند و به عنوان فریزرهای سرد شناخته می‌شوند. این نوع کانتینر برای ایمن نگه داشتن منابع با ارزش برای مدت طولانی استفاده می‌شود.

انبار سردخانه به عنوان محل ذخیره‌سازی مواد غذایی در دماهای مختلف تعریف می‌شود، یا می‌تواند از پوسیدگی مواد جلوگیری کند به طور مثال می‌توان برای نگهداری میوه در سردخانه، نگهداری گوشت و مرغ و… استفاده نمود. مشاغل بیشماری وجود دارند که باید محصولات فاسدشدنی یا حساس به دما را کنترل کنند. انبار سردخانه مکانی را برای ذخیره‌سازیِ مطمئنِ محصولات فراهم می‌کند. خدمات انبار سردخانه نه تنها روشی برای ذخیره‌سازی محصولات است، بلکه می‌تواند روشی کامل برای حمل آنها باشند. خدمات انبار سردخانه می‌تواند کلیه‌ی کالاها را فرآوری و بسته‌بندی کند و در هر مکانی تحویل دهد.

این یک سوال معمول است که انبار سردخانه چگونه کار می‌کند. انبار سردخانه می‌تواند محصولات شما را در دمای مشخصی که شما انتخاب می‌کنید نگهداری کند. به همین ترتیب، ماندگاری محصولات را بیشتر کرده و آنها را تازه نگه می‌دارد. مثلاً اگر می‌خواهید میوه‌ها و سبزیجات را تازه نگه دارید، می‌توانید آنها را در دمای مناسبی ذخیره کنید تا احتمال آسیب‌دیدگی آنها از بین برود یا طول عمرشان بهبود پیدا کند.

اگر مواد غذایی در یک محیط گرم ذخیره شوند، این باعث جذب سریع آفات یا کپک زدن می‌شود. مواد غذایی فاسدشدنی در دمای نامناسب خراب می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به تغییر در رنگ، طعم و بافت شود. خوردن غذایی که در دمای مناسبی نگهداری نشده است نیز احتمال مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد. هیچ کس نمی‌خواهد محصولات خود را به خطر بیندازد.

این نحوه‌ی کارکرد انبار سردخانه است که مواد غذایی و اقلام فرآوری شده را برای مدت طولانی تازه نگه می‌دارد. نه تنها صنایع غذایی از فریزر سردخانه‌ استفاده می‌کنند، بلکه تمام انواع مشاغل برای نگهداری محصولات متنوع خود به خدمات سردخانه نیاز دارند.

انبار سردخانه چه کمکی به صنایع می‌کند؟

نگهداری محصولات مختلف در شرایط مناسب به انبار سردخانه نیاز دارد. انبار سردخانه فقط برای میوه‌ها، سبزیجات و گوشت استفاده نمی‌شود. لیست عظیمی از اقلامی وجود دارد که می‌توانند در یک محیط کنترل شده‌ از لحاظ دما نگهداری شوند. انبارهای سردخانه می‌توانند محصولات را در دمای مناسب ذخیره کنند یا در سفرهای طولانی محصولات را ایمن نگه دارند. این بدان معنا است که اصلاً نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید توجه خود را به کسب و کارتان برگردانید.

فناوری انبار سردخانه

انبار سردخانه چگونه کار می‌کند؟ با توجه به تغییراتی که در محیط اطراف ایجاد می‌شود، بیش از پیش به انبار سردخانه نیاز پیدا می‌کنیم. انبارهای یخچالی بسیار پرهزینه هستند، اما چندین تولیدکننده تصمیم به سرمایه‌گذاری برای انبار سردخانه گرفته‌اند. با افزایش تقاضا برای حمل و نقل کالاهای برودتی، تقاضا برای خدمات با ارزش افزوده مانند یکپارچه‌سازی و تحکیم ساختمان سردخانه افزایش می‌یابد.

حقایق کلیدی در مورد انبار سردخانه

مشارکت مشتری در چندین زمینه برای راه‌اندازی و مدیریت انبار سردخانه اجباری است.

برای راه‌اندازی، شما باید با ارائه‌دهنده در مورد چگونگی چیدن تمام کالاها در انبار سردخانه صحبت کنید. روش ابتکاری انبار سردخانه بسیار بهتر از روش سنتی است. هنگام راه‌اندازی و چیدن کالاها برای نگهداری، نیازی به در نظر گرفتن چنین چیزهایی نیست. به این ترتیب می‌توانید از انبار سردخانه استفاده کنید تا کالاهای خود را به بهترین شکل نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که وقتی انبار با کالاها پر شد، آن را اعلام می‌کنید. اگر محصولات انبار سردخانه در دمای مناسب به خوبی نگهداری شوند، برای مدت طولانی ایمن خواهند بود.

اگر هنوز تردید دارید یا می‌خواهید بدانید که انبار سردخانه چگونه کار می‌کند، می توانید اینجا را مطالعه کنید. انبار سردخانه یک تکنیک انقلابی است که روش‌های قدیمی نگهداری مواد غذایی را تغییر می‌دهد. امروزه، کشاورزان تولیدکننده و سایر صنایع از دستگاه‌های سردخانه‌ای استفاده می‌کنند تا مواد غذایی را برای مدت طولانی سالم نگه دارند.

علاوه بر این، رنگ و همچنین طعم غذا تغییر نخواهد کرد. بنابراین، ایجاد تغییرات آب و هوایی و تکنولوژیکی برای نگهداری مواد غذایی سودآور است. همچنین، فناوری انبار سردخانه می‌تواند به سودِ هر تولیدکننده‌ی مواد غذایی باشد.

فناوری انبار سردخانه به تمامی کشاورزان کمک می‌کند تا میوه‌ها و سبزیجات را برای مدت طولانی سالم نگه دارند. اگر تغییرات اقتصادی در کشور ایجاد نشود، قیمت‌ها هرگز دچار نوسان نخواهند شد.

اگر می‌خواهید یکپارچگی اقلامِ تحت کنترل دما را حفظ کنید، مهم است که با افراد حرفه‌ای کار کنید. افراد حرفه‌ای می‌توانند از بهترین فریزر سردخانه استفاده کنند و انبارهایی داشته باشند که مواد غذایی شما را برای مدت طولانی ایمن نگه می‌دارند.

زمین مورد نیاز برای انبار سردخانه با ظرفیت 5000 تُن

امروزه صنایع زیادی اقدام به راه‌اندازی انبار سردخانه کرده‌اند. هرکسی که به فکر راه‌اندازی یک تجارت سردخانه‌ای است، ظرفیت 5000 تن را برای سردخانه تصور می‌کند و یک سوال برایش به وجود می‌آید که 5000 تن به چقدر زمین برای سردخانه نیاز دارد؟ آیا به راحتی می‌توان مجوز ساخت سردخانه را گرفت؟ من در پایین به سوال شما پاسخ می‌دهم.

برای پروژه‌های انبار سردخانه‌ی 5000 تنی، می‌توانید با استفاده از 1800 تا 2000 متر مربع زمین کسب و کار سردخانه‌ای خود را شروع کنید. در 1800 تا 2000 متر مربع زمین می‌توانید آنچه را که برای خانه، دفتر و سردخانه و کارمندان انبار سردخانه نیاز دارید بسازید.

در ادامه می‌توانید برخی از پروژه های انجام شده را مشاهده نمایید.

ساخت سردخانه 5000 تنی پروژه پنیر لیقوان تبریز

ساخت سردخانه پروژه 5000 تنی rack باقر شهر

× چت در واتساپ