گسترش برودت زاگرس

سردخانه نگهداری سبزیجات

فهرست مطالب

امروزه سردخانه برای نگهداری سبزیجات تقاضای زیادی دارد. به دلیل ناکافی بودن سردخانه‌ میوه و سبزیجات، بسیاری از سبزیجات به هدر می‌روند. ساخت سردخانه یک تجارت بسیار سودآور است. تقاضا برای ذخیره‌سازی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در حال افزایش است. از نظر ذخیره‌سازی، دو نوع سردخانه وجود دارد که بیشترین تقاضا را دارند! یک مدل از سردخانه برای محصولات خاص مانند سردخانه نگهداری سبزیجات و مدل دیگر برای محصولات چند منظوره استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با مزیت سردخانه نگهداری سبزیجات و سردخانه‌های مناسب نگهداری سبزیجات و میوه‌جات آشنا خواهیم کرد.

انواع مختلفی از سبزیجات تولید می‌شود. هر ساله سبزیجات زیادی به کشورهای مختلف فرستاده می‌شدند و بقیه را برای بازار محلی استفاده می‌کردیم. به دلیل ناکافی بودن سردخانه برای نگهداری سبزیجات، هر ساله 20-30٪ از سبزیجات هدر می‌رود. برای جلوگیری از هدر رفتن سبزیجات، سردخانه نقش مهمی دارد.

مزایای سردخانه تجاری برای نگهداری سبزیجات چیست؟

اگر سبزیجات را در سردخانه نگه ندارید، آنها بعد از چند روز پلاسیده می‌شوند. اگر سبزیجات را در هوای آزاد یا هوای ناکافی نگه دارید، بعد از چند روز باکتری‌های خطرناک در اینجا شروع به رشد می‌کنند. سردخانه باعث می‌شود میوه‎جات و سبزیجات در حداقل دما نگهداری شوند و هدر رفتن سبزیجات کاهش یابد. در داخل سردخانه، سبزیجات تا زمانی که شما نیاز داشته باشید تازه نگه داشته می‌شوند. برای کاهش دادن هزینه ساخت سردخانه جهت نگهداری سبزیجات، باید اطلاعات، ایده و دانش بیشتری کسب کنید. برای کنترل انواع مختلف سبزیجات، باید سیستم‌های مختلف کنترل دما و ماشین‌های خنک کننده را نصب کنید. با توجه به اینکه انواع مختلفی از سبزیجات مانند سیب‌زمینی، هویج، پیاز، پاپایا، زنجبیل، فلفل دلمه‌ای، گل کلم و غیره در بازار موجود است یا می‌توانید برای نگهداری از چند نوع سبزیجات، یک سردخانه بزرگ بسازید.

یکی دیگر از مزایای سردخانه برای سبزیجات این است که می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. در سردخانه قسمت اصلی دما است. اگر می‌خواهید محصول خود را تازه و خنک نگه دارید، ذخیره‌سازی میوه و سبزیجات همیشه مهم است. بنابراین، باید دما را برای اقلام مختلف به طور متفاوتی کنترل کنید. سردخانه سبزیجات انواع مختلفی دارد که می‌توانید برای خود تهیه کنید.

دمایی که به کنترل سبزیجات کمک می‌کند

در هر فصل یا در تمام فصول، انواع مختلفی از تولید سبزیجات در جریان است! در بیشتر موارد، برای انواع مختلفی از سبزیجات، تنظیم درجه حرارت طبیعی ضروری است. در یک درجه حرارت خاص، بیشتر سبزیجات می‌توانند برای مدت طولانی ماندگاری داشته باشند، اما برخی از سبزیجات به دلیل ویژگی‌های خاص خود به دمای بیشتر یا کمتری نیاز دارند.

اگر می‌خواهید خیار یا گوجه فرنگی را در سردخانه نگه دارید، در تابستان باید دما را تا 7 درجه تا 10 درجه تنظیم کنید و اگر می‌خواهید موز و جوانه را در یک فصل خنک در سردخانه نگه دارید، پس باید دما را پایین نگه دارید.

چه نوع سردخانه‌ای برای نگهداری سبزیجات بهتر است؟

بیشتر سردخانه ها همه‌کاره هستند. وقتی می‌خواهید یک سردخانه برای نگهداری سبزیجات و میوه‌ها بسازید، در آن شرایط، باید از مشاوره ساخت سردخانه استفاده نمایید. در این مورد می توانید با شرکت برودت زاگرس تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی این شرکت برخوردار شوید. انواع مختلفی از سردخانه در بازار موجود است اما بر اساس نیاز، بودجه و موقعیت مکانی خود، باید تصمیم بگیرید که آیا برای یک یا چند محصول باید سردخانه افتتاح کنید یا خیر. همیشه بهتر است با یک مشاور مجرب در این مورد مشورت کنید. افرادی که سال‌ها تجربه در این زمینه دارند و دارای دانش، مهارت و تجربه کافی هستند، فقط می‌توانند یک سردخانه برای نگهداری سبزیجات تهیه کنند.

۱- ظروف یخچال‌دار

می‌توانید ظروف یخچال‌دار را انتخاب کنید که دارای شکل و اندازه‌ی مختلفی هستند. این نوع ظرف که دارای یک یخچال است بهترین گزینه برای حمل سبزیجات از یک مکان به مکان دیگر می‌باشد. برای شرکت‌های بزرگ و متوسط ​​می‌توانید این نوع ون‌های یخچال‌دار را راه‌اندازی کنید. شما باید اطلاعات مناسب در مورد سردخانه برای نگهداری سبزیجات را بدانید و سپس پیش بروید.

۲- بلاست فریزر

این نوع دیگری از فریزر است که عمدتاً برای نگهداری از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود. در اینجا می‌توانید دما را تا منفی 40 درجه کنترل کنید. شما می‌توانید انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات را در اینجا نگه دارید. برای حجم کمی از سبزیجات، می‌توانید از چنین واحدی برای سردخانه استفاده کنید. اول هزینه‌ی سردخانه برای نگهداری سبزیجات را بدانید و سپس از آن استفاده کنید.

۳- اتاق‌های سرد

برای نگهداری سبزیجات تازه، اتاق‌های سرد ایده‌آل هستند. شما می‌توانید سردخانه برای نگهداری سبزیجات را برای محصولات تکی یا چند محصول تهیه کنید. برای هر نوع صاحب مشاغل، بازرگانان، نمایندگی‌ها یا عمده فروشان، این نوع اتاق سرد همیشه برای نگهداری سبزیجات ایده‌آل است. آنها سبزیجات را برای مدت طولانی نگهداری می‌کنند و آنها را در طول سال از اتاق سردخانه توزیع می‌کنند.

برای تجارت سردخانه چه میزان نیاز به سرمایه‌گذاری دارید؟

خوب، اگر برای نگهداری یک محصول به سردخانه نیاز دارید، باید مقدار کمتری هزینه کنید در حالی که اگر برای تعداد زیادی سبزیجات به سردخانه احتیاج دارید، باید هزینه‌های بیشتری را تقبل کنید. هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، به فناوری پیشرفته و بهترین سردخانه دسترسی خواهید داشت برای همین می توانید از وام احداث سردخانه میوه استفاده نمایید. قبل از سرمایه‌گذاری در تجارت سردخانه، همیشه بهتر است بودجه مالی را تهیه کنید. تمام اطلاعات مربوط به تجارت سردخانه سبزیجات را بدانید و سپس ادامه دهید. هر چقدر بودجه دقیق‌تری را تهیه کنید، می‌توانید سود بیشتری کسب کنید. برنامه تجاری مناسب و تجزیه و تحلیل مالی همیشه به شما کمک می‌کند تا در تجارت سردخانه پیشرفت کنید.

 

چرا به مشاور حرفه‌ای نیاز است؟

همیشه بهتر است از مشاوران حرفه‌ای استفاده کنید زیرا آنها نقش مهمی دارند. اگر تازه وارد هستید یا ایده چندانی در مورد تجارت سردخانه ندارید، در اینجا همیشه راهنمایی مناسب بهتر است. از سرمایه‌گذاری گرفته تا خرید زمین، خرید ماشین خنک‌کننده و سایر هزینه‌ها، مشاوران خبره همیشه در صحنه نقش مهمی دارند. اگر در حال برنامه‌ریزی برای تجارت سردخانه سبزیجات هستید، مشاوره تخصصی بسیار مهم است. مشاوران نه تنها شما را راهنمایی می‌کنند، بلکه در هر مرحله پشتیبانی کاملی را ارائه می‌دهند.

آنها انواع اسناد را برای سردخانه‌ی شما آماده می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا یک برنامه تجاری بسازید و از شما در محاسبه بودجه مالی پشتیبانی می‌کنند. آنها همچنین از طرف وام شرکت شما، یارانه دولتی درخواست می‌کنند و به شما کمک می‌کنند مکان مناسبی را برای راه‌اندازی سردخانه سبزیجات شناسایی کنید و یا به شما جهت احداث سردخانه در زمین کشاورزی راهنمایی می نمایند. یک شرکت یا تیم مشاوره‌ی باتجربه همیشه شما را در هر مرحله راهنمایی می‌کنند. آنها همچنین به شما کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. بهترین تجارت سردخانه سبزیجات را انتخاب کرده و ادامه دهید.

از ابتدا تا انتها، آنها همیشه از شما پشتیبانی می‌کنند تا زمانی که بتوانید یک سردخانه را با موفقیت بسازید.

چه عواملی برای تجزیه و تحلیل تجارت سردخانه مورد نیاز است!

اگر می‌خواهید یک سردخانه سبزیجات احداث کنید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید …

انواع سردخانه

ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع سردخانه‌ای را می‌خواهید احداث کنید. مثلاً باید ببینید که آیا به سردخانه تک محصول نیاز دارید یا سردخانه چند محصول. باید بر اساس نیازتان ادامه دهید. ابتدا از هزینه سردخانه برای نگهداری سبزیجات مطلع شوید و سپس ادامه دهید.

مکان

مکان عامل مهم دیگری است. موقعیت مکانی نقش مهمی دارد. اگر می‌خواهید سبزیجات را در سردخانه‌ی خود ذخیره کنید، باید سردخانه را نزدیک زمین‌های کشاورزی بسازید. بنابراین، پس از برداشت سبزیجات از زمین، آنها به راحتی به سردخانه می‌رسند. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک زمین را برای تجارت سردخانه خریداری کنید یا آن را اجاره کنید.

دستگاه خنک کننده

این نکته مهم دیگری است. قبل از اینکه در تجارت سردخانه سرمایه‌گذاری کنید، باید مشخص کنید که چه نوع دستگاه خنک کننده را می‌خواهید خریداری کنید. همیشه انواع مختلف دستگاه‌های خنک کننده، قابلیت‌های آنها و سوابق مصرف برق را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

فناوری کنترل دما

در اتاق سردخانه، همیشه باید تکنولوژی پیشرفته‌ای را برای کنترل دمای داخل سردخانه برای سبزیجات مختلف پیاده‌سازی کنید. فناوری کنترل دما بسیار مهم است زیرا با استفاده از این سیستم کنترل قادر خواهید بود تا آنجا که بخواهید سبزیجات را در سردخانه‌ی خود تازه نگه دارید. برای شروع یک سردخانه‌ی سبزیجات، باید تمام مراحل را بدانید و تمام داده‌ها را جمع‌آوری کنید و سپس ادامه دهید.

پشتیبان‌گیری از برق

در طول تابستان قطع برق ممکن است رخ دهد. در چنین شرایطی، باید پشتیبان‌گیری از برق را در سردخانه اجرا کنیم، در غیر این صورت سبزیجات در اثر قطع برق طولانی مدت هدر می‌روند. شما می‌توانید یک ژنراتور یا یک سیستم پیشرفته‌تر بخرید تا برق 24 ساعته در هفت روز هفته را برای سردخانه تأمین کند.

 

هزینه‌های روزانه

برای ساختن سردخانه و نگهداری از محصولات، باید هزینه‌های روزانه را برای حمل و نقل، هزینه کارگر و غیره قبل از شروع پرداخت کنید، باید تقریباً تمام این هزینه‌ها را محاسبه کنید و بودجه درست کنید و سعی کنید با آن بودجه پیش بروید.

برای ساخت سردخانه سبزیجات باید نکات مهم را رعایت کنید. اول برنامه‌ریزی و بودجه مناسبی داشته باشید و سپس پیش بروید. تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد بازار قبل از شروع ضروری است زیرا در اینجا باید مبلغ هنگفتی برای این منظور سرمایه‌گذاری کنید.

× چت در واتساپ